ČR – České dráhy minulý týden převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL a hned je uvedly do provozu v čele vlaků Západní expres, Krušnohor a Slovácký expres. Nové lokomotivy lze potkat na tratích Praha - Plzeň - Cheb, Cheb - Ústí nad Labem a Praha - Pardubice - Olomouc - Staré Město u Uherského Hradiště. Letos už zbývají dodat poslední dva plánované stroje. Jejich předání je plánované na prosince.
V roce 2024 poskytne společnost RSL Českých drahám dalších 22 lokomotiv Siemens Vectron a naplní tak rámcový kontrakt na 50 strojů.
Posledně dodané lokomotivy byly nasazeny na linky R 18 Slovácký expres, R 15 Krušnohor a Ex 6 Západní expres. Stroj 193.572 vyjel poprvé 7. listopadu na vlaku R 897 Zlínský expres z Prahy do Otrokovic a 193.573 byla poprvé v čele vlaku Ex 566 Západní expres Praha – Cheb o den později (8. listopadu).
Lokomotivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6,4 MW. Určeny jsou pro provoz na tratích s trakční soustavou 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vybaveny jsou vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. České dráhy je provozují na vnitrostátních linkách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska.
Vedle lokomotiv pronajatých u leasingových firem ELL (10 kusů) a RSL (50 kusů) vlastní jednu lokomotivu a dalších 50 lokomotiv v provedení pro rychlost 230 km/h objednaly u společnosti Siemens.