Ústecký kraj - Nové jazykové verze, vrácení zakoupené neaktivované jízdenky či přidání odkazů na sociální sítě Dopravy Ústeckého kraje – aktualizace 1.6.0 mobilní dopravní aplikace DÚKapka nabídne řadu novinek, které reagují na podněty a požadavky cestujících i kraje.
Nejočekávanější novinkou je možnost vrátit zakoupenou, ale ještě neaktivovanou jízdenku. Tato služba je běžná v ostatních dopravních aplikacích a nyní jí nabídne i DÚKapka.
„Tohle je přesně jeden z těch požadavků, po kterém volali naši cestující. Jsme rádi, že jim teď můžeme vyhovět, protože to, že máte nějaké plány a ty se změní, třeba kvůli počasí či jiným okolnostem, je zkrátka možné, známe to všichni,“ dodává krajský radní Jan Růžička, pověřený oblastí dopravy a silničního hospodářství.
Další významnou funkcí je jednodušší vyhledávání kontaktních míst, kde si mohou cestující ověřit svůj profil, aby mohli skrz DÚKapku nakupovat zvýhodněné jízdenky, ať už jednotlivé, nebo časové. Bez ověření není možné pořídit časové (týdenní, měsíční, apod.) jízdné slevou, pouze plné.
Nově bude aplikace k dispozici v nových jazykových verzích – v němčině, polštině a ukrajinštině. Tím se zvýší její využití mimo jiné i pro turisty či studenty, kteří tráví čas v Ústeckém kraji. Také se přidala možnost zjistit aktuální polohu vozů.
Z hlediska zlepšení informačního servisu najdou uživatelé v DÚKapce přímé odkazy na sociální sítě Dopravy Ústeckého kraje – Facebook a Instagram – kde lze sledovat aktuální dění, novinky a tipy na cestování po kraji.
Verze 1.6.0 bude postupně během týdne dostupná všem uživatelům.
Mobilní dopravní aplikace DÚKapka byla spuštěná v březnu roku 2021. Aktuálně eviduje téměř 190 tisíc účtů. Ústecký kraj dlouhodobě podporuje elektronizaci jízdného, která má mnoho výhod, například rychlejší a pohodlnější odbavení cestujících. Aplikaci DÚKapka lze zdarma stáhnout v Google Play a App Store.
Elektronické jízdenky DÚK lze od léta koupit i v aplikaci IDOS. (TZ)