Ústecký kraj / Komořany - Rozmanitost práce, díl zodpovědnosti a hlavně úchvatné a někdy i unikátní stroje, které už moc jinde neuvidíte. To jsou jedny z důvodů, proč se rozhodl Jakub Wiedner pro práci strojvedoucího v energetické skupině Sev.en.
Jakub jezdí na 155tunové elektrické lokomotivě Škoda, na které zde v Komořanech strojvedoucí začínají. „Je to důlní odklizová lokomotiva, je specifická v tom, že je to třídílná lokomotiva, je spojená klouby,“ přibližuje stroj Jakub Wiedner, strojvedoucí společnosti Sev.en Inntech.
K jeho práci patří příprava lokomotivy a důkladná prohlídka, než může vyrazit na trať. „Zkontrolují, jestli mám písek v pískovačích, jestli jsou v pořádku zdrže, jestli mi třeba něco nechybí na mašině. Například zarážky, nebo jestli není utažená ruční brzda na díle. Potom, co se to celé zkontroluje, tak nasednu a vyrazím ve chvíli, kdy dostanu volno na návěstidle,“ vypráví v komořanském depu.
„Je to každý den něco jiného, nemám přímo určenou mašinu, kterou jezdím. Může se stát, že jeden den vozím vozy celostátní dráhy, další den se může stát, že vozím aglomerát, popely z chemičky, nebo popely z Komořan, nebo k rypadlu abych vyvezl uhlí,“ říká ke své práci Jakub Wiedner.
S rozšířenými zkouškami potom jezdí někteří strojvedoucí i na dieselových lokomotivách.
„Co mě na té práci lákalo? Pocit nebýt zavřený ve fabrice, a pak takový ten dětský sen. Jezdit s velkýma mašinama, udělat si papíry,“ vypráví.
Energetická skupina v tuto chvíli hledá nové strojvedoucí. Mimochodem, nabízí náborový příspěvek ve výši 70 tisíc korun! Pro zájemce připravila sedmiměsíční kurz, od prvního dne v kurzu je uchazeč zaměstnancem v profesi strojvedoucí v zácviku. Součástí kurzu je závěrečná zkouška způsobilosti.
Po kurzu jsou absolventi zařazeni do profese strojvedoucí elektrických lokomotiv.
Podrobnosti o kurzu, jak a kdy probíhá, můžete najít na webu 7.jobs.cz.