Lounsko - Na stavbě dálnice D7 u Loun proběhly včera, tedy 17. října 2022, zatěžovací zkoušky nejdelšího mostu, při které se ověřuje jeho nosnost a pružnost.
"Zatěžovací zkouška probíhá ve 3 fázích. Čtyři čtyřnápravové nákladní vozy o celkové hmotnosti 120 tun se postaví na vyznačená místa a most zatíží na dvou místech u kraje a následně i uprostřed. Za pomoci měřících přístrojů umístěných pod mostem pak zjistíme jeho průhyb. Dochází tak k simulaci zatížení mostu v běžném provozu, které je dané výpočtem," popsalo průběh zkoušky Ředitelství silnic a dálnic.
Tento most, v pořadí druhý na úseku stavby ve směru na Prahu, dosahuje délky 156 metrů, skládá se z 6 polí a je široký 14 metrů. Zatěžovací zkouška probíhá za úplného uzavření mostu a v době, kdy je mostní objekt kompletně vystrojený – je na něm zhotovená vozovka, zábradlí i svodidla. Jeho nově postavená nosná konstrukce dosahuje životnosti až 100 let.
"Stavbu s předpokládanou hodnotou téměř 1 mld. Kč bez DPH realizuje společnost Eurovia CS, a.s. a Herkul a.s. Její kompletní dokončení plánujeme v druhé polovině roku 2023. Aktuálně dokončujeme jízdní pás ve směru na Prahu, který pro řidiče plánujeme pustit do provozu 27. října 2022," informovalo ŘSD.
FOTO