Atény – Vytrvalostní jízda českých veteránů Oldtimer Express, která slavnostně odstartovala v sobotu 4. května od Národního technického muzea v Praze, úspěšně zakončila svou cestu před antickým stadionem Panathinaikos v centru Atén. Po pěti náročných etapách a 2 500 kilometrech dorazily veterány do cíle na Den vítězství 8. května.
Cesta, která vedla účastníky rakouskými a slovinskými Alpami, chorvatským pobřežím, přes Černou Horu, Albánii a Řecko, představovala výzvu nejen pro posádky, ale i jejich auta. „Jízda byla náročná a zejména etapa přes Černou Horu a Albánii nám všem dala zabrat. Viděli jsme ale také krásnou přírodu a skvěle jsme si zařídili a celkově si užili perfektní čas strávený ve společnosti stejně naladěných lidí, takže považuji druhý ročník Oldtimer Expressu za velmi vydařený," komentoval v cíli celou jízdu Josef Zajíček, zakladatel a hlavní organizátor akce. „Jsem moc rád, že jsme všichni v pořádku v cíli a děkuju všem účastníkům i partnerům, kteří nás podporují a díky kterým jsme mohli posunout úroveň celé akce zase o kousek dál."
Během cesty čekalo na posádky několik výzev, včetně soutěžních jízd pravidelnosti na okruhu Grobnik nedaleko chorvatské Rijeky. Vítězem se stal tým Betonpres s posádkou Jakub a Eduard Poncovi s vozem Mini Cooper.
Mezi dalšími oceněnými vozy bylo BMW 3.0 CSI z roku 1974 manželů Bulířových, kteří získali Cenu BMW Česká republika za jízdu pravidelnosti. Cenu elegance mezi vozy se stářím 30-50 let získalo Ferrari 512 Testarossa, ve kterém jízdu do Atén absolvovali manželé Karasovi. V kategorii nad 50 let pak zvítězil půvabný Volkswagen T1 Bus Františka Piškanina a jeho manželky Lenky.
Nejpřipravenějším vozem se stal vůz Škoda 1102 Roadster z roku 1951, který řídili Alois Krejčí a Alois Krejčí junior. Cenu uděloval servisní tým Tomáše Tochtara, který se tradičně perfektně a velmi obětavě staral o všechny vozy účastníků.
Z celkových 43 posádek dvě jízdu nedokončily. Jedna pro poruchu motoru a druhá pro nezaviněnou nehodu, která se obešla bez zranění, ale nedovolila pokračovat v jízdě. Obě posádky pak dokončili jízdu do Atén v náhradním voze.
Na slavnostním galavečeru 9. května byly v aténském hotelu President posádkám předány originální trofeje vyrobené českým sklářským mistrem Jiřím Pačinkem. Cenu pořadatele - hodinky české značky ROBOT, převzal z rukou Josefa Zajíčka Ivo Tůma, který se svým Renaultem R8 z roku 1963 i přes počáteční nemalé komplikace jízdu nevzdal a zvládl celou cestu až do Atén.
„Moc mě těší, že se opět sešla skvělá parta lidí, kterou i přes její různorodost spojuje láska a nadšení ke starým autům, vzájemně si skvěle rozumí a podporují se. Podařilo se nám společně vytvořit unikátní atmosféru celé akce, která charakterizovala už první ročník Oldtimer Expressu," shrnul na slavnostním galavečeru průběh celé akce Josef Zajíček.
Oceněné vozy a posádky
Cena pořadatele
Renault R8 (1963), tým: BADGER, posádka: Ivo Tůma
Partner ceny: ROBOT, české hodinky
Nejpřipravenější vůz
Škoda 1102 Roadster (1951), tým: ITAREG, posádka: Alois Krejčí a Alois Krejčí junior
Partneři ceny: ORLEN a Autodrom Most
Jízda pravidelnosti, Autodrom Grobnik:
Mini Cooper (1997), tým: Betonpres, posádka: Jakub Ponec, Eduard Ponec
Partner ceny: Nespresso
Cena BMW Česká republika jízda pravidelnosti:
BMW 3.0 CSI (1974), tým: Auto Kelly, posádka: Martin Bulíř, Eva Bulířová
Partner ceny: BMW Česká republika
Cena elegance v kategorii 30-50 let:
Ferrari 512 Testarossa (1992), tým: Pirelli, posádka: Ladislav Karas, Naďa Karasová
Partner ceny: Vila Čapek
Cena elegance nad 50 let:
Volkswagen T1 Bus (1965), tým: HOPI, posádka: František Piškanin, Lenka Piškaninová
Partner ceny: Grandhotel Pupp Karlovy Vary
Sledujte Oldtimer Express na sociálních sítích: www.facebook.com/OldtimerExpressPraha/, www.instagram.com/oldtimerexpress/